WREN CELLIER
PURPLE ROAD, DUMP SUN

SOUND & READING PERFORMANCE





Wren Cellier
PURPLE ROAD, DUMP SUN
Locarno 10.08.2024
ph Riccardo Giancola, Emanuele Finardi



Come una registrazione di instabilità, PURPLE ROAD, DAMP SUN è un manifesto per ripristinare ciò che si sta svuotando, ma anche e soprattutto le voci che riempiono, quelle che accendono, che sgorgano, che si diffondono e che cercano di emergere nonostante le catene arrugginite di un mondo in decadenza. Impadronendosi delle ultime tracce di parassitismo umano, PURPLE ROAD, DAMP SUN fa spazio alla dolcezza delle parole e alla potenza della rabbia. Dal più piccolo respiro alla linfa dormiente, dal disagio alla banalità di un istante, può la poesia funzionare come una benda?

*

Like a recording of instability, PURPLE ROAD, DAMP SUN is a manifesto for restoring what is being emptied, but also, and above all, the voices that fill, those that ignite, that water, that spread and that try to emerge despite the rusty chains of a decaying world. Seizing on the last traces of human parasitism, PURPLE ROAD, DAMP SUN makes room for the softness of words and the power of rage. From the tiniest breath to the dormant sap, from discomfort to the banality of an instant, can poetry work like a bandage?





ARTIST BIO

WREN CELLIER



Wren Cellier, vive e lavora a Losanna, è artista, performer e musicista. Lavorando con diversi media, tende a creare un'atmosfera specifica in uno spazio, in equilibrio tra comfort e disagio, vulnerabilità e stranezza, toccando temi come identità, genere e relazioni di interconnessione. Utilizzando la voce e il corpo, Wren Cellier cerca di produrre un impatto emotivo e poetico e di creare una connessione con il pubblico.
*

Wren Cellier is a Swiss artist, performer, composer and singer, lives and works in Lausanne. Their research focuses on identity, gender, relationships and embodiment through the notion of interconnection. Working with different media, they tends to create a specific atmosphere in a space, balancing between comfort and discomfort, vulnerability and strangeness. Using their voice and body, Wren Cellier seeks to produce an emotional and poetic impact and form a connection with the audience.